Archief Seizoen 06/07

DERDE KV ZAAMSLAG KAMPIOEN

16 december 2006 zaamslag 3 wint van Emergo

Zaterdag 14.00 uur, over een half uur vertrekt Zaamslag 3 naar Willemstad om te gaan korfballen tegen Emergo. Er wordt nog even op de routeplanner gekeken om te kijken hoe we daar moeten komen, maar wat blijkt nou? Emergo speelt helemaal niet in Willemstad en we moeten naar Tholen toe! Hoe kan dit nou? Ergens een misverstandje geweest en gelukkig komen we er op tijd achter dat we naar Tholen moeten.

Zaterdag 16.30 uur, de vakken zijn gemaakt en we kunnen beginnen opstelling: Joost, Keesie, Erika en Karin beginnen in de aanval en Petro, Tobias, Marielle en Jacqueline mogen gaan verdedigen! Er wordt wat afgerent, gegooid, geschoten en gedaan in die eerste helft waar we toch zeker sterker zijn dan het team van Emergo. Er wordt ook vooral door de heren Petro en Joost heel wat doelpunten gescoord.

Het vak van Joost, Keesie, Erika en Karin hebben hun tegenstanders zo vermoeid dat de tegenpartij er na de rust 3 nieuwe spelers ingooid. En jawel het spelen wordt ons nu wel wat moeilijker gemaakt maar we gaan er uiteindelijk toch met de winst vandoor! 14-10 toch een goeie score!

Wij blij met onze overwinning en daar komt er voor de dames van Zaamslag nog een verrassing bij! Ze krijgen een complimentje van de scheids!!! Want wat hebben die dames veel onder de korf moeten staan! Dames die onder de korf staan en heren die mogen aanvallen, dat zien we tegenwoordig niet meer! Wel een ouderwets spelletje! Dus of het nou een echt complimentje is………… Maar ach! Het werkt wel en wie ging er met de winst vandoor? Jawel die OUDERWETSE korfballers van Zaamslag!!!

gelijkspel van Zaamslag 3 tegen Tjoba

Na vele telefoontjes en druk sms verkeer was er weer een team compleet! Een aantal van onze heren was afwezig (Dion voor zijn studie en Joost voor zijn tweewekelijkse werkdag op de zaterdag). Maar gelukkig was daar naast onze heren Jack en Kees Daan bereid om nog eens een wedstrijdje te korfballen en ook Pascal en Petro wilden beide nog een halve met ons meedoen! De dames waren wel erg sterk vertegenwoordigd: Samantha, Mariella, Matty, Erika, Jacqueline en ook Diana was aanwezig want zij gaat weer meedoen!

Na de uitwedstrijd tegen Tjoba die niet zo gezellig was verlopen waren we benieuwd wat ons vandaag weer te wachten stond! Maar vol goede moed begonnen we aan onze wedstrijd. De opstelling was als volgt:

aanval: Jack, Daan, Diana en Jacqueline

verdediging: Pascal, Kees, Samantha en Matty

de wedstrijd begon al gelijk goed want Daan moest laten zien dat je korfbal niet zomaar verleert en scoorde gelijk het eerste doelpunt van de wedstrijd. En de rest van het derde kon Daan goed volgen en we gingen de rust dan ook in met een voorsprong. Na rust kwam Erika in het veld voor Samantha, Maariella voor Diana en Petro voor Pascal. Tjoba had een flitsende start na de rust en kwam op den duur met 8-6 voor te staan! Maar door het harde werk van het hele team konden we toch nog terugkomen tot 8-8 en dat was dan tevens ook de eindstand!

wedstrijdverslag ONDO 4 tegen Zaamslag 3

Na heel wat te hebben moeten regelen, bellen en onze middagwekservice weer eens in dienst te hebben moeten stellen (KEES) konden we zaterdagmiddag toch maar mooi vertrekken richting het veld van ONDO (Dion was weer al naar Swift aan het rijden maar kwam toch nog op tijd aan). Even warmgelopen en de opstelling bedacht en we konden aan de wedstrijd beginnen. En of het nou kwam door het warme weer of dat we gewoon een beetje minder waren dan ONDO, we weten het niet! Maar het resulteerde in een flinke nederlaag voor ons! HELAAS!

Maar ach, de wedstrijd dan wel verloren maar gelukkig na het douchen weer allemaal blije gezichten die nog even iets konden drinken in de kantine! En volgende keer beter!