Zaamslag – Nio 15 – 14

Nadat we vorige week tegen de nummer twee een héél goede wedstrijd hadden gespeeld waarbij we tot zeven minuten voor het einde konden hopen op een punt (14 – 15) kwam er uiteindelijk een eindstand van 15 -19 en dus een beslissingswedstrijd voor handhaving in de derde klasse. Tegenstander werd Nio uit Rotterdam waartegen we thuis vlot hadden gewonnen, maar uit kansloos de boot in gingen.

Vooraf zorgden we voor enkele verrassingen van formaat in de beginopstelling (welke vooraf onder gesloten omslag aan de scheidsrechter moet worden gegeven ). Zo koos ik voor de ervaring van Marianne, vooral omdat Linda tegen de moeilijkste Nio dame kwam te staan (prima gedaan), om verdedigend mee te kijken en te sturen. Deze moeilijk te bespelen dame kwam uiteindelijk slechts tot één doelpunt. Daarenboven begon topschutter Jeffrey in verdediging en kreeg nauwelijks verdedigende druk tegen twee wat oudere spelers. Het plannetje leek aanvankelijk snel te lukken. Maar jammer genoeg lieten we twee keer vanop de stip de mogelijkheid liggen om reeds vroeg in de wedstrijd een twee punten kloof te slaan. Zo kon Nio bij blijven en namen ze zelfs brutaal de leiding. (7 -9 ) ruststand.

Waren we de eerste helft duidelijk de betere ploeg, dan hadden we het tijdens de tweede helft vooral in het vak van Marco plots heel moeilijk om tot scoren te komen. Vervanging dus, en de prima spelende Gerwin vervangen door Pjotr voor meer schotkracht. Dit lukte en Pjotr scoorde, zodat we terug tot op twee doelpunten kwamen . Zes minuten voor tijd weer drie doelpunten achter, het werd een beetje billen knijpen. Echter terug Pjotr en weer een verschil van twee. Een vandaag onhoudbare Jeffrey, knap gesteund door zijn vakgenoten scoorde een twee op twee met zijn achtste en negende treffer…… gelijk dus en nog één minuut te spelen. Marianne met haar tweede van vandaag bezorgde ons 30″ voor tijd de overwinning met een ver afstandsschot.

Zaamslag volgend seizoen terug in derde klasse. Dit is een heel knappe prestatie, twee keer promoveren en twee keer het behoud weten te verzekeren. Dit is een prachtige afsluiter van twee prachtige jaren bij Zaamslag!!!! Een prettige vakantie aan iedereen.