Zaamslag – Vios 9 -11

Zeer goede eerste helft van Zaamslag. Het was tegen het geleverde spel in dat we één doelpunt in het krijt stonden bij rust (6-7). Het belangrijkste bij korfbal blijft natuurlijk het scoren. Maar tijdens het begin van de tweede helft waren de kansen er wel, maar de afwerking bleef in gebreke. Tweede minuut tweede helft, mooie doorloopbal Jeffrey… maar mis. Daarna een resem goede en minder goede schoten, maar af en toe was er ook pech mee gemoeid. Ten slotte twee reuze kansen Marian, maar ook mis. En dan valt het doelpunt natuurlijk aan de andere kant.

Tijd om Pjotr te brengen, maar tijdens een nog nodige sanitaire plas van Pjotr valt er nog een Vios doelpunt. De ingevallen Pjotr brengt ons dan terug tot op twee doelpunten. Het kan nog, beide ploegen scoren, zo blijft het verschil twee. Pjotr met zijn tweede brengt ons terug tot op één doelpunt. Nog zo’n drie minuten te spelen. De twee lange heren van Vios blijven nu lang rond spelen en schieten naar de vang. Zo blijft de bal meer dan twee minuten in ons verdedigingsvak. Uiteindelijk valt het doelpunt toch na een doorbraak, overname, doorgeven en raak schieten. Jammer, we waren er dicht bij. Geen gebrek aan inzet deze keer. En…nu?

Erwin gaat zijn pijnlijke rug laten rusten in de hoop om het volgend seizoen weer pijnvrij te kunnen aan vatten. Zoals afgesproken zal Marianne haar plaats ingenomen worden door Daphne, teneinde deze laatste ervaring te laten op doen naar volgend seizoen toe. Ook Pjotr en Gerwin zullen voldoende speelkansen krijgen. Geven we het dan zo maar op? Natuurlijk niet, zo zal Marianne steeds op de bank als reserve zitten en hebben zowel Pjotr als Gerwin al bewezen geen verzwakking te hoeven zijn.

Volgende wedstrijd is een uitwedstrijd tegen de toekomstige kampioen, Weidevogels. Dit wordt een lastige, maar we gaan onze huid zo duur mogelijk verkopen.