17/9 Volharding 1 – Zaamslag 1: 10 – 11 “Door het oog na de naald”

Verzamelen rond 13h en dan met de hele groep gaan supporteren voor het tweede, zo startte onze dag. 13h20, oh neen, we staan voor een gesloten tunnel. Daar gaat onze leuke intentie om te gaan supporteren. Was dit al een voorbode?????? Daar toegekomen konden dan toch het tweede aanmoedigen. Zo gezegd en zo gedaan, tweede won trouwens de wedstrijd met 7 – 10. Prima, was een leuke wedstrijd om te zien !!!

De wedstrijd zelf daar kan ik heel kort over zijn. Onze eerste helft was gewoon slecht. Er zat geen grinta, vechtlust of spirit in het samenspel in en die dag was ook ons scorend vermogen precies verdwenen. Het gaat van 4 – 0 achterstand naar 4 – 1, 5 – 1, ja zelfs tot 6 – 1 achterstand. De laatste 10 minuten van de eerste helft slaagden we er toch in om tot op 6 – 5 te naderen.

Tweede helft starten we goed, goaltje en ja hoor we staan gelijk. Maar Volharding blijft toch vlot mee scoren. Even hadden onze dames voor het kloofje van 8 – 10 gezorgd, maar toch de tegenstander komt terug tot 10 – 10. Wat een spanning. Op het einde, nl dat oogje van die naald dus, krijgen we toch nog een vrijworp en deze werd door Pjotr keurig omgezet in doelpuntje en dus de overwinning. Oef

Leuk om vast te stellen is dat onze dames iets meer dan de helft van de doelpunten hebben gescoord. 6 van de 11, goed zo dames, blijven scoren hé.

Was het een gezamenlijk “off day”, onderschatting, vermoeidheid, ………….  Het zal volgende week veel beter moeten hoor, dit als we verliesbeurten willen vermijden. We hebben gewonnen, maar ik was toch teleurgesteld in het team, maar zeker ook met leiding van deze wedstrijd, die heeft mede de spanning van deze wedstrijd en samenspel veroorzaakt.

Inge B.