02/10: ZKV 1 – Zaamslag 1: 6 – 12 : de “nipte overwinning”

Zaterdag 2 oktober, 12h30 eventjes den tank vullen voor de grote uittocht van zowaar 160 km en geen idee wat te verwachten. Aangekomen, mooi stukje gras, een paar stoelen, rondfladderende haren en oh jé een grote ploeg.

Opdracht: baltempo hoog, eerst rebound bezetten zodat we veel kunnen shotten en in verdediging druk zetten. Met zen allen er een mooie korfbalmatch van maken. Was dat tegenvallen,  ………. den tactiek van team ZKV was nou net: geen rebound toelaten, 3 à 4 meter inzakken en aanvallend wou ZKV de bovenhand nemen van zaamslag door steeds de dames over elkaar te laten snijden zodat de achterste dame kon doelen. Aan lengte hadden ze zeker niet te kort. Ons scorend vermogen kwam moeizaam, er wel toch wel wat tegenwind en we waren genoodzaakt om eigenlijk slechts de rechterkant van dat “kleine vakje” te gebruiken. Resultaat eerste helft 4 – 6, geen al te grote voorsprong.

Tijdens de rust wat bijsturen, 4-0 en dan vanuit de ruimte de rebound bezetten zodat we toch wat meer doelkansen halen. Bal- en looptempo hoog houden en de kansen komen dan zeker vanzelf. Extra pluspunt, nu hadden me de wind in de rug. Yes, het lijkt te werken al waren er toch dik 7 minuten nodig om voor het eerst te scoren (4 – 7). Nadien nog eens 4 minuten voor het volgende doelpunt (4 – 8). Ook bij ZKV sputterde de scoringsmachine (al hadden ze in de eerste helft met meewind slechts 4 goalen gescoord), slechts 2 doelpunten dankzij een sterk verdedigen Zaamslag. Eventjes nog een aantal applausvervangingen en dan dat eindsignaal …… 6 – 12. De wedstrijd was net op tijd gedaan, even later een fikse stortbui.

En zoals de krant mij citeerde: ik ben trots op mijn team voor het getoonde geduldige aanvalswerk. Korfbal-technisch dolf ZKV het onderspit. Special thanx aan onze 3 trouwste supporters om deze toch lange rit te maken en te supporteren.

PS1: Titel van dit verslag geïnspireerd op artikel in de zuidlandkrant en dit kon je ook nog lezen: ‘Zuidland- ZKV kwam in de topper tegen Zaamslag net dat beetje extra tekort’.’We hebben deze nederlaag ingecalculeerd, want Zaamslag heeft gewoon een goede ploeg’, ‘Verdedigend hebben we het best goed gedaan, maar aanvallend kwamen we net iets tekort.      ==> 4 doelpunten in de eerste helft en 2 doelpunten in de tweede helft   ………

PS2: BESTE SUPPORTERS, VOLGENDE WEEK ONZE LAATSTE WEDSTRIJD THUIS. MOGEN WIJ REKENEN OP JULLIE KOMST, SCHREEUWENDE AANMOEDIGINGEN EN STEUN, WE ZULLEN DIT ZEKER KUNNEN GEBRUIKEN. NADIEN IS ER OOK NOG “HAMBURGERTJE ZAAMSLAG” OP “THE GREAT AMERICAN STEAKHOUSE” STYLE

Inge B.