09/10: Zaamslag 1 – Oranje Zwart : DE KERS OP DE TAART

Zaterdag 9 oktober, onze laatste veldwedstrijd voor 2016 thuis tegen Oranje Zwart onder leiding van scheidsrechter André van de Hooven.

Onder een stralend zonnetje, omgeven door de talrijk opgekomen supporters, de nodige peptalk en hamburgers na de match, wat een combo voor het afsluiten van de eerste veldronde.

Van bij de start een gretig Zaamslag, zowel aanvallend als verdedigend, en een ongelooflijke goede referee = een breed glimlachende coach die kon genieten van de wedstrijd, het zonnetje en de sfeer. Het eerste kwart volledig toe te schrijven aan goed scorende Pjotr en Marco was gebaseerd op een vlot en dynamisch spel in beide vakken. Dit gaf zoveel vertrouwen dat ook de hard werkende vakgenoten hun duitje in het zakje deden. Dit leverde dan ook een riante voorsprong van 13 – 4 op bij de rust. Deze ruststand is bij deze dus genomineerd tot de beste start van 2016.

Wat kan je dan als coach tijdens de rust nog vertellen, ………. wel eigenlijk zo goed als niks. Opdracht: doe net hetzelfde in de tweede time als deze verbluffende start en laat tempo niet zakken. Laat dit goed gevoel niet los en trakteer jullie supporters op een aangename zaterdag en een overtuigende overwinning.

De Tweede helft start met een tegendoelpunt, maar onze dames houden woord en dat leverde een trio doelpunten op. Tijd om eens na te denken aan applaus vervangingen zodat iedereen kan genieten van deze laatste veldwedstrijd. Net dan beslist Oranje Zwart “out of the blue” om wat agressiever te gaan spelen. Waarom ??? Frustratie ???? Onkunde ??? Gelukkig hadden we sterk leidende referee, die zich niet liet verleiden tot deze onnodige te fysieke fouten en scoren vlotjes vrijworpen en strafworpen. Met nog 20 minuten op de klok tijd voor die applausvervangingen. De ingekomen Jesse, Erwin en Mario beantwoorden hun invalbeurt met maar liefst 5 doelpunten, knap hoor!!!! Eindstand 24 – 9.

WAT EEN KNAP STAALTJE TEAMWORK, TEAMSPIRIT & TEAM EFFORT.
Bedankt team, dit kan tellen als laatste match.

Samenvatting eerste veldgedeelte, een nipte overwinning tegen Volharding, een spannende wedstrijd tegen Luctor, winst tegen anti-korfballend ZKV en maar liefst 3/6 wedstrijden met score van >20 doelpunten.

Inge B.