Korfbalklas Scheldemond College Vlissingen

Start korfbalklas Scheldemond College Vlissingen

ARNEMUIDEN – Met ingang van het schooljaar 2017-2018 start op het Scheldemond College in Vlissingen de korfbalklas. De middelbare school heeft korfbalvereniging TOP uit Arnemuiden benaderd om samen te werken. Alle andere Zeeuwse korfbalverenigingen ondersteunen dit initiatief. Leerlingen wordt de mogelijkheid geboden om zichzelf als korfballer verder te ontwikkelen.

Er zal twee keer per week gekorfbald worden. Tijdens deze lessen wordt onder andere getraind op techniek, balbehandeling, spelinzicht en behendigheid. Doordat de leerlingen twee keer per week extra met korfbal bezig zijn kunnen de clubs meeprofiteren van de ontwikkelingen van deze spelers.

Op 6 en 7 februari houdt de school open dagen. Ouders en leerlingen kunnen tijdens deze dagen de school bekijken en kennis maken met de docent. Hij kan bovendien meer vertellen over de doelstellingen van de lessen. Tijdens een speciale voorlichtingsavond op maandag 20 februari is er de mogelijkheid om u verder te laten informeren over de inhoud van de korfbalklas.