KVK A – Zaamslag A 5-13 16-05-17

Eindelijk is het zo ver. De eerste wedstrijd op het veld. Omdat het voor veel spelers lastig is om op zaterdagochtend te werken, zijn de meeste wedstrijden verzet naar een dinsdagavond. Het heeft daarom even geduurd, maar gelukkig konden we nu aan de veldcompetitie beginnen.

Ryanne is helaas geblesseerd, maar gelukkig hebben we Jesse bereid gevonden om mee te doen, waardoor we met 8 spelers naar Kapelle konden vertrekken. De uitslagen van KVK waren veelbelovend, dus we verwachten er maar niet te veel van.

Binnen een minuut scoorde een dame van KVK de 0 – 1, waarmee ons vermoeden dat het een zware wedstrijd ging worden bevestigd werd. Maar we blijven positief en meteen maakt Zaamslag de 1 – 1, dus het is weer gelijk. Na de eerste vakwissel ging het heel snel. Het bijhouden van de scores was bijna niet te doen. Binnen no time stonden we met 1 – 6 voor, waardoor het vertrouwen op eventuele winst steeds groter werd.

De felheid van Zaamslag was fantastisch. Iedereen ging voor de bal en vooral het uitverdedigen werd heel serieus genomen. Als KVK de bal in onze aanval onderschepte, werd er meteen omgeschakeld en werd het vak volledig vastgezet. Op deze manier hebben we zeker 5x de bal kunnen terugverdienen, voordat hij het vak uit was. Heel goed gedaan allemaal, want uitverdedigen lukt alleen als je het met z’n allen doet!

Met een ruststand van 2-8 viel er niet veel te vertellen. Even lekker uitrusten langs de lijn, want de kleedkamer opzoeken was met dit weer niet nodig. De tweede helft begon rustig. De tegenpartij had de moed al opgegeven en ook Zaamslag had moeite om te scoren. Er kwamen veel mooie kansen, zowel van de heren, als van de dames. Er waren veel kansen nodig, maar verdedigend zat het goed dicht, waardoor KVK ook niet tot scoren kwam. Uiteindelijk werd de 2 – 9 gescoord en waren we weer op gang.

De tegenpartij was duidelijk verrast door het doorzettingsvermogen van Zaamslag, wat een van hun heren zelfs een gele kaart koste. Iedereen is blijven strijden tot de laatste minuut, wat erg knap is als je bedenkt dat ze al bijna 2 maanden geen wedstrijden gespeeld hebben. Het was een erg leuke wedstrijd om te zien en ook de 5 – 13 eindstand is natuurlijk super. Op naar de volgende wedstrijd tegen TOP.