DSO 1 – Zaamslag 1 22-18

Afgelopen zaterdag stond de tweede zaalwedstrijd op het programma. De uitslag van vorige week was helaas niet zoals we hadden gehoopt, dus vandaag de kans om dit goed te maken.

Hoewel DSO op het veld in de 2e klasse speelt, zagen we bij de uitslagen dat ze vorige week verslagen zijn door Scheldevogels, dus wie weet…..

We spelen pas om 18:40 uur in Klundert, dus bij vertrek begint het al te schemeren. Na een lange reis door Brabantse polders kwamen we een uur voor de wedstrijd aan in de zaal.

Voor ons speelde DSO 2 tegen Vitesse. Het was een leuke wedstrijd om te zien, met veel tempo. Toen begon de spanning te komen. Als dit het niveau is van het tweede, wat moet het eerste dan wel niet zijn.

Het programma in de zaal liep wat uit, waardoor we pas tegen 19:00 uur aan de wedstrijd begonnen. Na het eerste fluitsignaal werd al vrij snel twee keer gescoord door de Brabanders, waardoor we meteen tegen een 2-0 achterstand aankeken.

Gelukkig wist het tweede aanvalsvak de korf ook twee keer te vinden, dus het was weer gelijk. Eigenlijk ging het de hele wedstrijd zo. Als een van de ploegen scoorde, scoorde de ander mee. Dit zorgde voor een spannende wedstrijd met veel mooie kansen.

Vlak voor rust konden we eindelijk de voorsprong pakken, maar een gat van 2 punten is natuurlijk niet genoeg. Helaas konden we de voorsprong niet vasthouden en wist DSO nog net voordat de scheidsrechter affloot de 11-10 te scoren. Hierdoor gingen we toch met een achterstand de kleedkamer in.

Ondanks de kleine achterstand was de sfeer in de kleedkamer positief. Iedereen was het er over eens: ” We kunnen vandaag de punten pakken! “. Helaas sloeg aan het eind van de tweede helft de spanning toe, waardoor we toch niet meer op voorsprong konden komen. Door mooie aanvallen en trefzekerheid van de DSO- heren, trokken we toch aan het kortste eind.

Maar het mag zeker gezegd worden: ” We hebben een hele goede wedstrijd gespeeld! “. Vooral de heren hebben zich in deze wedstrijd bewezen en laten zien hoe belangrijk het is om druk te geven in de verdediging. Ook was er echt een TEAM te zien vandaag. Coach Inge mag trots zijn op het collectief in deze wedstrijd. We kunnen met een goed gevoel terug kijken op de wedstrijd en trots zijn op ons team.

Vanavond beginnen we weer aan de voorbereiding op de komende wedstrijd tegen Scheldevogels. We gaan er weer met volle moed tegenaan!