KVK 1 – Zaamslag 1

Zaterdag 16 december mocht Zaamslag 1 opdraven tegen KVK 1. Een tegenstander die we al een aantal jaren niet zijn tegengekomen in onze klasse. Een wedstrijd die we op papier konden winnen. KVK als middenmoter en Zaamslag die al een aantal keer wedstrijden nèt verloren had. Niets is onmogelijk!
Na wat uitloop van de vorige wedstrijden en de scheids die de boel maar ophield, begonnen we wat later aan de wedstrijd. In de verdediging Erwin, Pjotr, Mireille en Linda. In de aanval Marco, Gerwin, Jessica en Daphne. De 1 – 0 door middel van een strafworp, stond al vrij snel op het scorebord. Gelukkig hield de verdediging daarna lang stand. Nu de taak van ons aanvalsvak om de 1-1 te maken, helaas na vele pogingen wisten zij de korf niet te vinden, waardoor er na zo’n minuut of 15 de 2-0 op het scorebord stond. Na een tactische wissel van KVK, Sander mocht tegen Erwin, werd de rebound voor Erwin een stuk lastiger. Erwin wist in de aanval wel twee strafworpen te versieren waardoor we weer op gelijke stand stonden. Na een strafworp tegen Pjotr en een schot van Jesse bleef de wedstrijd gelijk. Door het vrij fysieke spel van beide teams werd het lastig om te blijven scoren en de bal in de aanval te houden. Met een bijzonder lage stand 3 – 3 mochten we gaan rusten.
Na de rust kwamen beide teams sterker uit de kleedkamer. De ruststand moest snel weggewerkt worden en het scorend vermogen moest zeker omhoog. Het was wel zeker dat beide teams aan elkaar gewaagd waren. De bordjes bleven een lange tijd gelijk. Wanneer KVK er weer een puntje bij had gezet, wist Zaamslag dat direct te beantwoorden met een tegendoelpunt. Het vak van Gerwin wist het verdedigend aardig dicht te houden, het aanvalsvak had daarentegen moeite om de score verder uit te breiden. Wanneer je niet met twee punten uit kan lopen dan wordt het tot het einde toe een lastige wedstrijd. Tot de 9 – 9 bleven we aan elkaar gelijk. Helaas wist KVK de score verder uit te breiden naar twee doelpunten verschil. Gerwin wist nog een strafworp te versieren die verzilverd werd door Jesse, waardoor we weer met één doelpunt verschil verder konden gaan. Helaas was KVK toch een maatje te groot met uitloop van 13 – 10 was het gat moeilijk meer te dichten. Nog een aantal minuten spelen met een stand van 13 – 11 voelden we de druk groter worden. KVK wist de 14 – 11 te maken en daarmee was de wedstrijd ver gespeeld. Nog een doelpuntje van Zaamslag voor de troost, eindstand 14 – 12.
Ik weet niet of we mogen terugkijken op een goede wedstrijd. Voor het publiek was het schijnbaar wel een leuke wedstrijd, laten we ons daar maar aan vast houden. Nu even rust, de feestdagen vieren, het nieuwe jaar inluiden en daarna focussen op de voor ons nog onbekende tegenstander Seolto..
Via deze weg, wens ik jullie allemaal Prettige Kerstdagen en een Gezond en Sportief 2018!