Zaamslag 1 – Ventura 1 18-18

Weer een goede wedstrijd van Zaamslag.Ons eerste verdedigingsvak speelde zelfs het beste korfbal dat ik sinds ik Zaamslagtrainer ben heb gezien van ons team. Vlotte aanvallen, mooi over vier, enkele prachtige doelpunten en dit tegen een toch moeilijk te bespelen vak.

De eerste helft ging aanvankelijk gelijk op. Diep in de eerste helft weet Zaamslag een driepuntenkloof te maken.Helaas door o.a.missen van twee stippen komt Ventura terug op gelijke hoogte, 11-11 ruststand en dus alles te herdoen.

De tweede helft hebben we in het begin onze traditioneel geworden zwakke tien minuten. Gelukkig is dit ook bij onze tegenstrever zo. Daarna barst de wedstrijd weer helemaal open. Zaamslag neemt ook nu weer een driepuntenkloof, maar op zulke momenten missen we dat tikkeltje routine en geluk om de wedstrijd op slot te maken. Ventura met een droge drie op drie en weer gelijk. Erger nog, met nog zo’n 50” te spelen neemt Ventura voorsprong. Gelukkig weet Linda kort voor tijd het verdiende punt uit de brand te slepen. Te vermelden de zéér goede leiding van scheidsrechter Pagter.

Ik vind dit toch een gave prestatie, Ventura is een grote club, speelde ooit zelfs eerste klasse en is de laatste vijf jaar één van de betere derde klassers. Verder wil ik ook de teamspirit van invaller Pjotr vermelden. Klaar om in te vallen scoren wij driemaal kort na elkaar waarna Pjotr laat weten dit beter niet te doen. Uiteindelijk na de drie op drie van Ventura toch een wissel ,tekort voor hem om nog een rol van betekenis te spelen.

Zaterdag de laatste veldwedstrijd van deze heenronde uit tegen Olypia Spijkenisse. Deze hebben zojuist een eerste nederlaag moeten incasseren. Zaamslag moet proberen te oogsten om met een gerust gevoel de warme zaal op te zoeken.