KorfbalmasterZ

Website Korfbalmasterz.nl gelanceerd

Met ingang van seizoen 2015-2016 presenteert het KNKV, samen met NOC*NSF, KorfbalmasterZ! Een online tool, waar niet enkel scheidsrechters maar alle en andere sportbonden korfballers hun kennis over de spelregels kunnen testen en opvijzelen. Vanaf september 2015 kun je er tevens je spelregelbewijs behalen.

KorfbalmasterZ

Het KNKV biedt verenigingen de mogelijkheid om haar leden op te leiden om uiteindelijk zo jong mogelijk (vanaf 14 jaar) het spelregelbewijs (oude basisopleiding A en B) te behalen. Hiervoor is een speciale website gemaakt: www.korfbalmasterZ.nl

Korfbalmasterz.nl is een officiële website van het KNKV, die de basismodules A en B vervangt. (Jeugd)spelers en andere geïnteresseerden kunnen met deze tool  op een leuke én leerzame manier met aantrekkelijke beelden de spelregels beter leren begrijpen. Daarnaast leren korfballers van jongs af aan de regels beter te accepteren en toe te passen tijdens de wedstrijd, als speler maar ook als scheidsrechter.

Iedereen kan vanaf vandaag oefenen op de website www.korfbalmasterZ.nl. Op de site vind je spelregels en spelsituaties. De spelregel is de theoretische achtergrond, de spelsituatie is de vertaling naar de praktijk. In de spelsituaties zie je voorbeelden van situaties die betrekking hebben op die spelregel. Per spelsituatie zijn oefentoetsen te vinden. De oefentoetsen zijn vrij beschikbaar en mag iedereen maken zo vaak hij/zij wil. Het doorlopen van de oefentoetsen is niet noodzakelijk om het spelregelbewijs te halen.

Vanaf september 2015 is KorfbalmasterZ.nl dé omgeving waar men het spelregelbewijs kan behalen.