De vereniging

Korfbalvereniging Zaamslag is opgericht op mei 1968. Jan Hamelink, Daan Hamelink en Jan van Fraijenhove stonden aan de wieg van onze vereniging.

Korfbal, plezier en gezelligheid stonden en staan centraal in onze vereniging. Daarnaast wordt er altijd gestreefd naar de hoogst mogelijke prestaties die passen bij onze vereniging. Ondanks dat we een vrij kleine dorpsclub zijn, zijn er door de geschiedenis heen goede resultaten behaald, zowel bij de jeugd als bij de senioren. Veel kampioenschappen werden gevierd met als hoogtepunt de promotie naar de 3e klasse, het hoogste niveau wat Zaamslag tot nu toe heeft bereikt, vooral onder invloed van Belgische trainers waar de vereniging goede ervaringen mee heeft.

Momenteel zijn we een club van gemiddeld 100 leden, wat voor ons dorp een respectabel aantal is. Begin de jaren negentig werd de kantine gebouwd en als hoogtepunt werd in 2007 een kunstgrasaccommodatie gerealiseerd, een accommodatie waar we als club trots op mogen zijn.

K.V. Zaamslag is een jonge dynamische club die een rijke geschiedenis heeft, maar vooral ook een club met een toekomst.

ZW wedstrijdfoto