BEDANKT TOPPERS & SUPPORTERS

Er rest me nog een woordje van dank voor het afgelopen leuke seizoen.

Maar eerst eventjes een verhaaltje over het afgelopen seizoen, vanuit het oogpunt van ” den trainer”
Start van seizoen in augustus: opkomst niet zo denderend, veel verlofgangers en dus ook veel vraagtekens. Deze werden al snel weggewerkt door een super goede competitiestart. Het eerste competitie deel toonde al snel aan dat er 3 ploegen waren die ons wat weerwerk konden bieden, nl. Luctor, Volharding en ZKV. Als ik dan toch kritisch één bibbermoment terug mag aanhalen: tegen Volharding zijn we door het oog van de naald zijn gekropen door die te winnen met slechts 1 doelpuntje verschil. Samen leverde dit 12 winstpunten, 0 verliespunten, 109 gemaakte doelpunten en slechts 55 doelpunten tegen. Wat een knappe eerste ronde.

Eerste zaalgedeelte, werd de elan van het veld verdergezet, genoeg scoren, zo weinig mogelijk tegendoelpunten en dan …… Oh neen onze eerste verliesbeurt tegen Scheldevogels. Toch het vermelden waard dat de we de andere ploegen gemakkelijk in bedwang konden houden. Dus de vooruitgang was dan al merkbaar. Samengevat bracht ons dat op 10 punten, 2 verliespunten, 94 doelpunten gescoord en 51 doelpuntjes tegen. De nodige rust en het nieuwe jaar brengt ons naar het tweede zaalgedeelte waar ik enkel een spannende match tegen Scheldevogels noteer en waren we uitgesproken favoriet tegen de anderen clubs van onze poule. Tweede zaalgedeelte gaf ons 12 punten, 0 verliespunten, 96 doelpunten gemaakt en 53 doelpuntjes tegen. Wat een ongelooflijke stabiele ploeg hebben we.

Door die winst tegen Scheldvogels werden we beloond met een kampioenen match. Wat een triller van formaat was me dat. Top match, maar helaas toch het onderspit moeten delven en verliesbeurt 19 – 18. Kopjes omhoog, want we werden toch wel de beste 2de en gaan alsnog over naar Derde klasse volgend seizoen en wat mij betreft DIK VERDIEND

Dan rest er nog die gevreesde eindronde op het veld nog. Meestal, en zeker als we
geen zware obstakels verwachten, schuilt dikwijls het gevaar om wedstrijden uit handen te geven. Dus op naar nieuw spelconcept dan maar.
Wat me bijbleef is dat we heel goed weer, misschien soms te warm weer, hadden met uitzondering van 1 wedstrijd waar enkel het eerste team in onze poule gietende regen heeft ondervonden. De laatste ronde noteerde ik 12 punten, 0 verliespunten, 106 gescoorde doelpunten en 54 tegendoelpunten. Is dat het enige wat ik me herinner? ….. Oh ja KAMPIOENEN, KAMPIOENEN, KAMPIOENEN OLE OLE
Dus ook op veld naar derde klasse. Den dubbel is binnen.

DE meest merkwaarde vaststelling is hoe fantastische en ontzettend stabiel het team presteerde. Steeds spel bepalen, blijven lopen tijdens toch wel warme zaterdagen , met iets te weinig tegenstand, een nieuw spelconcept, veel vervangingen en vele vakwissels, wat een PRACHT prestatie. Memorabel zelfs, in mijn eigen korfbalcarrière heb ik dit nog nooit meegemaakt. Wat maakt dat nu zo speciaal is ??? Statistisch zijn we ongelooflijk constant: 100-tal doelpunten maken en slechts 50-tal doelpunten tegen zowel deel 1 als deel 2 van het veld en daarbovenop in de zaal 95-tal doelpunten maken en slechts 43 doelpunten tegen en dat zowel deel 1 als deel 2 van de zaal. DIKKE PLUIM EN ONGEZIEN.

Was dat nu het meest speciale wat ik kan beschrijven?
Absoluut niet, wat mij het meeste is bijgebleven is de vooruitgang als team, de ongelooflijke bijdrage van onze supporters door dik en dun, de steeds leukere en langer durende derde helft en last but not least OP DE KAR !!!!!!! Wat een zalig gevoel is dat.

Dus rest er mij nog één ding te schrijven, BEDANKT TEAM, BEDANKT SUPPORTERS, BEDANKT, wat een schitterend korfbalseizoen. Daar kan een coach alleen van dromen. Geniet nu van jullie rust en ik zie jullie allen terug volgend seizoen in augustus. GOED VERLOF

Inge B.