Scheldevogels 1 – Zaamslag 1   16-19

Gisteren stond de uitwedstrijd tegen Scheldevogels op het programma. Misschien wel de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. Om half 12 vertrokken we richting Bergen op Zoom, waar we eerst ons 3e gingen aanmoedigen. Een leuke wedstrijd om te zien met maar liefst 16 doelpunten voor Zaamslag. Zaamslag was duidelijk te sterk voor Scheldevogels en dat is dan ook terug te zien in de einduitslag: 2-16!

Na deze wedstrijd was het 1e aan de beurt. Met het gemis van 3 basisspelers was het toch wel spannend. Zouden we nu wel kunnen winnen? Coach Inge was er meteen heel duidelijk in: “Ja, dat kunnen we!”

Na het oplopen en omroepen van de namen mochten we gaan opstellen. Scheldevogels speelde thuis en mocht dus als eerste de bal uitnemen. Helaas wisten ze hier gelijk een doelpunt uit te scoren, waardoor we weer met een achterstand begonnen. Maar ook deze keer hadden we ons antwoord klaar: 1-1.

Vanaf dat moment was de wedstrijd van ons. We liepen meteen 3 punten uit, waardoor we een lekkere voorsprong hadden. Daarna kwam Scheldevogels wat meer terug in het spel en begonnen ze mee te scoren. Het ging een tijdje gelijk op, maar dat konden we ons permitteren met een driepuntenkloof.

Het leek wel of alles lukte vandaag. Kleine kansjes werden gescoord, onder de korf werden mooie kansen gecreëerd en verdedigend zat het goed dicht. Dit resulteerde in een voorsprong van 4-10!

We zijn al weer een dag verder, maar als ik terug denk aan de wedstrijd ben ik nog steeds aan het nagenieten. Het enthousiasme, de teamspirit en natuurlijk de aanmoediging van het 3e zorgde voor een fantastische sfeer.

Met een stand van 7-10 gingen we de rust in. We kregen eigenlijk maar 1 opdracht: blijf zo doorgaan! Ons eigen spel spelen en KNALLEN! Inge was heel duidelijk: “Jullie zijn de betere ploeg vandaag en we gaan dit niet afgeven”.

Ondanks het vertrouwen ging het na de rust toch even mis en lieten we Scheldevogels terugkomen tot 11-12. Rustig blijven, goede aanval opzetten en binnen knallen. Dit zorgde ervoor dat we weer terug in de wedstrijd kwamen en de voorsprong weer verder konden uitbouwen. Af en toe kwam Scheldevogels nog terug tot een 2 punten achterstand, maar toen we 5 minuten voor tijd een strafworp verzilverden en daardoor weer de driepuntenkloof behaalden was het voor ons wel duidelijk: “Wij gaan hier de punten pakken!”

Wat een blijdschap na het laatste fluitsignaal. Het voelt zo goed als je met z’n allen zo’n resultaat kan neerzetten. We hebben goed stand gehouden tegen de sterke en fysieke dames van Scheldevogels en ons zeker niet uit het veld laten slaan. Iedereen kan trots zijn op zichzelf en op elkaar. Het is niet altijd makkelijk om met andere mensen in het vak te staan, dan je gewend bent, maar we hebben vandaag wel laten zien dat we allemaal met elkaar kunnen spelen.

Natuurlijk waren we ook erg blij met de terugkeer van Erwin, die een hele belangrijke rol heeft gespeeld in deze wedstrijd en is uitgeroepen tot man of the match.

Hoewel de tegenpartij na de wedstrijd snel vertrokken was, hebben wij in de kantine nog even nagenoten van onze overwinning, om daarna gezellig met z’n allen te gaan eten.

Supporters bedankt voor de steun en Inge bedankt voor het vertrouwen! We zijn goed op weg onszelf te bewijzen in deze klasse en te laten zien dat we prima kunnen meedraaien.

Volgende week staat Vios op het programma. Met deze overwinning in ons achterhoofd kunnen we ons vol vertrouwen voorbereiden op deze lastige wedstrijd.

Na 2 ‘verre’ uitwedstrijden eindelijk weer eens een thuiswedstrijd. Deze keer niet in de Vliegende Vaart, maar in ’t Sportuus in Axel. We hopen natuurlijk op zo veel mogelijk supporters.

Tot volgende week!