Zaamslag – Seolto 9-15

Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2018!

De feestdagen zijn weer voorbij en dat betekent dat ook het korfbalseizoen weer verder gaat. Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen Seolto op het programma.

De uitslagen van Seolto zijn wisselend. Ze komen uit de tweede klassen en staan redelijk bovenaan, maar ze zijn verslagen door Scheldevogels, dus wie weet…..

Vanwege het jaarlijkse soccertoernooi in de Vliegende Vaart spelen we vandaag de wedstrijd in de trainingshal. Een leuke korfbaldag, want alle teams spelen thuis.

Hoewel we wisten dat het een zware wedstrijd ging worden, ging het aan het begin van de wedstrijd redelijk gelijk op. Helaas had ons eerste aanvalsvak moeite met scoren, waardoor we begonnen met een 0-2 achterstand. Gelukkig zat het andere vak beter in de wedstrijd en zorgde ervoor dat de stand weer gelijk werd.

Na een moeizame eerste helft stond Seolto in de rust een aantal punten voor. De achterstand was niet heel groot, maar we wisten allemaal dat het een moeilijke tweede helft zou worden.

Na wat wissels aan beide kanten veranderde de wedstrijd enigszins, maar het mocht helaas niet baten. Seolto was te sterk voor Zaamslag en wist in de laatste minuten nog 2 maal te scoren, waardoor ze uiteindelijk met 9-15 de punten wist te veroveren.

Hoewel de tweede helft meer doelpunten begonnen te vallen en het volgens een aantal supporters een goede wedstrijd was, hadden wij zelf niet allemaal dat gevoel. We hadden veel moeite elkaar te vinden en de kansen af te maken. Ook heeft Seolto door hun sterke verdediging en druk veel ballen onderschept, waardoor we zelfs aanvallen hadden zonder doelpogingen. Voor ons gevoel dus niet zo’n beste wedstrijd, maar ook die kom je tegen. Volgende keer beter!

Volgende week weer een nieuwe kans tegen Stormvogels en wie weet komen we dan eindelijk van de 2 punten af.