Actuele berichtgeving maatregelen Corona en KV Zaamslag – 14-10

Opnieuw slecht nieuws in de strijd tegen Corona, maar zeker begrijpelijk als we deze strijd willen winnen. Geen wedstrijden meer, geen competitie, dit geldt voor alle leden. Wij hebben dan ook besloten om in ieder geval tot de zaal ook alle trainingen voor personen vanaf 18 jaar te schrappen.

Wat betekent dit verder voor KV Zaamslag. In ieder geval trainen de senioren niet meer op het veld. De eerste zaaltraining begint op di 27 oktober, we lichten jullie dan verder in over onze beslissing wat betreft trainen, wellicht zullen we nog niet aan wedstrijden moeten denken.

Even de regels op een rij:

Met ingaande van 14 oktober 22.00 zijn wedstrijden niet meer toegestaan waarmee de veldcompetitie voorlopig is stopgezet. Nadere informatie over de veld- en zaalcompetitie zal op korte termijn vanuit Team Competitie KNKV gedeeld worden.

Voor teams in de A-jeugd en jonger geldt:

• Qua trainingen zijn er geen beperkingen;
  • Onderlinge wedstrijden binnen de vereniging zijn toegestaan;
  • Gezondheidscheck voorafgaand aan de training;
  • Kleedkamers en kantines zijn vanaf heden gesloten.

Voor teams in de seniorenteams geldt:

• Per 200 m2 mag er door 4 spelers getraind worden. (2 viertallen per korfbalvak van 20 * 20 m = 400 m2 voor 8 spelers);
  • Er mogen maximaal 30 personen tegelijkertijd aan het trainen zijn;
  • Elke sporter en trainer houdt – ook tijdens de training – anderhalve meter afstand ten opzichte van elke medesporter;
  • De viertallen mogen gedurende de trainingen niet wisselen;
  • Onderlinge wedstrijdjes zijn niet toegestaan;
  • Op één korfbalveld zijn maximaal vier trainers aanwezig;
  • Gezondheidscheck voorafgaand aan de training;
  • Kleedkamers en kantines zijn vanaf heden gesloten.